המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2012

ארכיון כתבות 2012

תאריך: 25/11/2012

בעקבות תלונות צרכנים נגד חברת סמארט- המועצה  לצרכנות לשר החינוך: ריבוי תלונות הצרכנים נגד חברת סמארט מחייב לבדוק את התנהלותה על מנת להפסיק את הפגיעה בצרכנים

מנכ"ל המועצה: התנהלות החברה מסכלת את כוונת המדינה לסייע לחיילים משוחררים לרכוש השכלה או מקצוע כדי להשתלב בחברה.

לאור ריבוי התלונות שהתקבלו במועצה הישראלית לצרכנות נגד חברת SMART ! פנתה המועצה לצרכנות לשר החינוך בבקשה לבדוק את התנהלות החברה, ולשקול בהתאם לממצאים את הצעדים שיש לנקוט להגנת הצרכנים.  מהתלונות שהתקבלו במועצה עולה  כי כשצעירים, רובם חיילים משוחררים, נרשמו לקורס פסיכומטרי, שילמו בעזרת המענק אותו קיבלו ממשרד הביטחון, ביטלו השתתפותם- סמארט נמנעה מלהחזיר להם  את כספם כמתחייב בחוק. על אף שמדובר בגוף פרטי, לשר החינוך מוקנות סמכויות לביטול הרישיון לקבלת כספי חיילים משוחררים.  הימנעות סמארט מהשבת הכספים במועד לצרכנים,  מונעת מהם לעיתים לממש את זכותם ללמוד במקום אחר- זאת בנוסף לטרחה ועוגמת הנפש הנגרמים להם מהתנהלות זו. 

החברה  מפעילה רשת של מכונים ללימודים לקראת הבחינה הפסיכומטרית, ובפרסומיה באינטרנט מוצג תקנון הלימודים כהוגן, תוך שהיא מציינת את חלקה  במאבק לחקיקת החוק לפיקוח על המכונים הפסיכומטריים. חוק שנועד להגן על כספם של הצרכנים, מאפשר להם לבטל את העסקה ולקבל חזרה את הכספים ששילמו  או חלקם  בהתאם למועד הביטול.

לאור ריבוי התלונות, והחשש כי מדובר בתופעה רחבת היקף ולפגיעה בציבור גדול של צרכנים- פנתה המועצה לשר החינוך בבקשה לבדוק את התנהלות החברה ובמידת הצורך להפעיל את סמכותו עפ"י החוק.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג, אומר כי התנהלותה של החברה, כעולה מן התלונות, מהווה פגיעה בזכותם של הצרכנים על-פי חוק לסיים התקשרות עם מכון פסיכומטרי, ומסכלת את כוונת המדינה לסייע לחיילים משוחררים לרכוש השכלה או מקצוע כדי להשתלב בחברה. 
לנוכח חובנו הגדול לחיילי צה"ל ולאור המאמץ שעושה המדינה כדי להקל עליהם, גובלת התנהלות חברת Smart בהתנהגות המנוגדת לאינטרס.